Lumânări cu povești. Povești cu lumânări ...

 În urmă cu câțiva ani am început să fac lumânări ...

Cu gând să-mi salvez biroul de mediator și căsnicia mai apoi.
Dar mai degrabă mi-au salvat ele, mie, parte din suflet. Nu am salvat birou, nici căsnicie, dar am salvat tot ce mi-a rămas din activitatea de turnare de lumânări, de la parafină - pe atunci nu lucram cu ceară, era destul de scumpă - culoare, parfum, panglici de ornat, cutii și etichete și idei ... multe idei puse la păstrare :) ... și dezgropate definitiv după 6 ani! Pe 9 ianuarie 2022 am postat ce am creat, pentru prima dată cu o ușurință firească, de care nu m-am bucurat deplin prima dată.
M-am jucat cu două culori dar, mai ales, cu o ceară naturală ...
Galben și mov, două culori ce produc multă emoție ... Galbenul - o culoare a oamenilor inteligenți; unii ar spune că ar fi și al celor geloși - posibil să fie așa, am purtat trandafiri galbeni pe rochia de mireasă, făcuți de mine... Movul, violetul, de asemenea: te duce cu gândul la lavandă, la liliac, la elevare spirituală ... sfere înalte, alchimice :)

Bucurie în culoare. Sufletul vorbește adesea în culori și se bucură de ceea ce are sau își dorește să aibă.



Pentru prima dată, înainte să torn în formele mari, am făcut puzderie de inimioare. Nu știam cum le voi folosi dar le-am făcut ... să mă bucur de ele. Mai apoi, le-am pus în forme, câte una, câte două :)


Cele înalte au primit câte una galbenă, în vârf și s-au bucurat de apreciere.




Una din ele a ajuns pe 15 ianuarie să fie aprinsă la mormântul lui Eminescu, însoțită de o inimioară căreia i-am pus parfum de trandafir - dar se pare că, la contactul cu ceara de palmier, a dobândit miros de tămâie.





Ceara naturală, de palmier, am turnat-o în borcane alese de ceva vreme, de când umblam cu bicicleta prin piață, cu gând să umplu panerele cu care mi-am împodobit bicicleta.
Mi-au plăcut în mod deosebit borcanele hexagonale. Se așează ușor și ocupă în mod eficient spațiul ... cel mai eficient (este forma pe care o iau și boabele de struguri când se-nghesuie într-un ciorchine bogat) - mi-au amintit și de geamurile de la castelul Pelișor din Sinaia. Le-ați observat?

M-am jucat discret cu două culori într-o ceașcă ... 
Dar mileul cred că este piesa de rezistență. L-am primit în dar ... poate mai primesc, ca să am prilej de noi amintiri.  
Îmi place să le pun într-un cotext de poveste, nu-i suficient să le fac. Le văd în amintiri, trecute sau viitoare ... 

Dar cel mai mult mi-a plăcut, la atingere, ceara de palmier după turnare. Este lăptoasă la aspect, îți dă tot felul de imagini ce stârnesc vii amintiri copilărești sau din copilărie ... iar la atingere... după ce-o atingi, nu-ți mai iei mâna de pe suprafața întărită dar fină din ceașa ce te duce la cana cu lapte din copilărie când poate că erai fericit și fără griji, ce lasă o urmă invizibilă și catifelată.



 Turnurile gemene - așa le-am denumit. Sau, poate, flăcări gemene - dacă mă iau după defectul de fabricație. Multe defecte au dat unicitate lumânărilor create. Înainte, mă străduiam să le remediez. Acum mă bucur de minunățiile care ies, frumoase în chiar imperfecțiunea lor.


Mileul este lucrat de mine, în anii de facltate ... Lucrul manual m-a relaxat întotdeauna. Acum, când mă ocup de lumânări, nu mai fac nimic altceva: nu tv, nu PC, nu telefon, nici radio. Liniștea, eu și lumânările. Dacă pot, spun și o rugăciune, cât de scurtă ...




Superbă imperfecțiune ...



Două inimioare violet ... înviorează candela dintr-un borcan, te-ndeamnă s-o consumi împreună cu încă cineva, măcar în gând :)
Și lumânările se consumă mai bine-n doi, cel puțin lumânările făcute de mine ... căci sunt făcute cu un gând: să fie prilej de comunicare cu celălat, prilej de ascultare a celuilalt, prilej de împăcare și de bucurie. 


Lumânările mele îmi doresc să fie un pretext sau un gest exterior care să ne ajute să schimbăm ceva în interior. O lumină exterioară să fie prilej de a aduce și lumină în sufletele noastre. Acest gând și această rugă cred că m-au ajutat de mi-au ieșit cu ușurință primele lumânări de anul acesta, ornamentale și parfumate și care, în data de 9 ianuarie (9 - cifră frumoasă de vindecare) mi-au adus până seara multă inspirație. Am scris mult aici ... în următoarele postări voi vorbi mai mult în imagini :) Observ că a scăzut mult apetitul și răbdarea pentru citit. Îmi doresc ca cei ce vor să se bucure de ceea ce eu realizez, să multiplice bucuria împreună cu ceilalți. Dacă ai ajuns aici, probabil ai văzut multe din imaginile cu ceea ce amm realizat până acum. Ceea ce fac este unicat. Sunt lumînări personale și personalizate Dacă vrei și tu, vorbește-mi despre tine. Spune-mi câteva cuvinte despre emoțiile ori sentimentele tale predominante și cum sau pentru cine vrei să folosești lumânările și eu îți realizez ceva sub inspirație dacă ai încredere. Mă găsești pe wapp: 0721791680


Nu mai fac lumânări pentru bani, le fac din drag, personalizat. De aceea sunt neprețuite. Și mă bucur în mod deosebit de ele.
💜
💛💜

Comentarii