Am (re)aprins o stea ... Ziua a V-a din proiectul: O alta lumanare aprinsa in fiecare zi. Asta puteti s-o faceti si voi la voi acasa

 Am (re)aprins o stea ...

Și singură s-a transformat în floare ...


Nu am avut timp să-i dau atenție, după câte-o oră-mi aduceam abia aminte să-i fac o poză
🙂. Nu am avut putere și nici voință să pun aici, cum am promis, fotografiile - dovada că am aprins-o 🙂.
Dar ea și-a făcut treaba. A ars câteva ore. M-am dus la culcare cu nasul înfundat și cu îndoiala că ceea ce spun eu oamenilor, că lumânarea purifică aerul, elimină virușii și face respirația mai ușoară înainte de culcare n-ar fi adevărat ...
Ea m-a ajutat, dar în felul ei.
Sărbătorile, dar mai ales cele dedicate Sfinților din această perioadă ale căror nume le purtăm, cum sunt Sf. Ștefan sau Sf. Vasile, ne aduc în amintire și pe cei dragi, plecați dintre noi ... Iar CRăciunul, chiar dacă mintea noastră a uitat, aduce și amintiri dureroase la suprafață, pentru unii mai mari pentru alții mai mici.
Amintirile celor plecați dintre noi, frumoase sau dureroase, rămân în urma lor ... și cer să fie eliberate. Întâlnirile cu cei dragi, la aceași masă, pot fi prilej de reamintire ... iar durerile se cer eliberate.
Și parcă nefiindu-mi îndeajuns, privesc ... mai mult ascult filmul ”Scara” - film românesc, vi-l pun în comentarii - ce pune în temă, în paralel cu suferințele noastre din decembrie 1989 și alte răni mai vechi, evocate în opere de artă... De l-ați mai văzut, merită să-l revedeți.
Și, de stai puțin ... chiar și-n tăcere, sau mai ales în tăcere, nu ai cum să nu simți ori să-ți amintești sentimentele trăite în urmă: de furie, de tristețe, dezamăgire, durere, de nedreptate ... și simți cum nasuul ți se-nfundă ... iar și iar ... și știi că riști să răcești din nou ...
Dar nu, de data aceasta, nu ... dimineață abia, după somnul ce mi-a mai dat putere, și gândul de iertare față de moșii și strămoșii care credem că ne-au greșit, am știut că am eliberat mult din aceste amintiri ... consum șervețele dar am aprins deja cea de-a șasea lumânare din șirul: ”O altă lumânare-aprinsă în fiecare zi”.
Steluța din imagini a fost cea de-a V-a lumânare - lumânarea pentru moșii și strămășii noștri. Să nu-i uităm. Să le dedicăm, din când în când, o lumânare și-un gând de iertare!
Să vă fie săptămâna lină!
Cum ne-o dorim și nouă, de-acum înainte, la FilArt Atelierele Bucuriei, cu Leonid Capatana și prietenii, în curând. 🙂
Leonid Capatana, Balan Ana şi alţi 35
5 comentarii
2 distribuiri
Îmi place
Comentează
Distribuie

5 comentarii

Cele mai relevante


Vă așteptăm la FilArt Atelierele Bucuriei.
🙂


Comentarii